BUDYŃ JAGLANY Z GRUSZKĄ I ŻURAWINĄ



Składniki:

3 łyżki kaszy jaglanej
1/2 - 3/4 szklanki mleka może być roślinne lub krowie
1 łyżka miodu
1 średnia gruszka
1 łyżka żurawiny


Sposób przygotowania:


Kaszę jaglaną przelewamy wrzątkiem, następnie zimną wodą i raz jeszcze wrzątkiem.

Mleko przelewamy do rondelka, wsypujemy kaszę i gotujemy na wolnym ogniu pod przykryciem.

Kaszę gotujemy ok. 10-15 minut od czasu do czasu mieszając.

Gdy kasza wchłonie mleko odstawimy z palnika dodajemy miód i mieszamy.

Gruszkę myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne i kroimy w kostkę.

Pokrojony owoc przekładamy do rondelka, podlewamy lekko wodą i dusimy ok. 10 minut.

Pod koniec podnosimy pokrywkę aby odparować wodę i lekko podsmażyć.

Wystudzić.

Ugotowaną kaszę blendujemy na konsystencję budyniu.

Układamy w naczyniu na przemian z uprażoną gruszką i żurawiną.


SMACZNEGO!!!

Komentarze

  1. ile to ma kcal?

    OdpowiedzUsuń
  2. Polubiłam Twoje przepisy odkąd tylko tu zajrzałam :D nomen omen mamy tak samo na imię :D już wiem z kogo będę czerpać inspiracje do lepszego gotowania :D
    czy zamiast kaszy jaglanej można dodać płatków jaglanych? kupiłam całe duże opakowanie i teraz nie mam co z nią zrobić bo wszędzie jest kasza ;/ robi to jakąś różnicę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam na Moim blogu,
      Cieszę się, że moje przepisy przypadły Tobie do gustu.
      Zapraszam do korzystania.
      Jak najbardziej płatki też mogą być użyte do budyniu, ugotuj je na mleku, dodaj miód i zblenduj ;))
      życzę smacznego!!!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty